סובל מכאב בטן, נפיחות בטנית, עוותיות, שלשול ו/או עצירות

כיצד לשלוט בתופעת המעי הרגיז- IBS

אם הנך סובל מכאב בטן, נפיחות בטנית, עוותיות, שלשול ו/או עצירות, אולי הנך סובל מהתסמונת המעי הרגיז- IBS.  

תסמונת זו מתפתחת לרוב בקרב אנשים מתחת לגיל 45 ושכיחות התסמונת פי שתיים בקרב נשים מאשר גברים. 
לרוב רופאים מאבחנים את תסמונת המעי הרגיז כאשר קיימים לפחות שלושה סימפטומים לא מוסברים של כאב/ אי נוחות בטנית מעל שלושה חודשים רצופים.  

אם אובחנת כסובל מהתסמונת המעי הרגיז דע שתסמונת זו משנה הרגלי פעילות מעיים, אך אינה פוגעת במערכת העיכול. 

התסמינים מחמירים במצבים שונים כגון לחץ, חרדה, דיכאון או טריגר ספציפי. 

הנה מספר טיפים לדיכוי טריגרים לתסמונת המעי הרגיז:

1.    המנע מקופאין- אי נוחות בטנית עלולה להופיעה לאחר שתיית משקאות המכילים קופאין, כגון קפה, תה וסודה. 
2.    שתייה מרובה- שתיית מים חשובה במצב של שלשול או עצירות.
3.    צריכת סיבים- חשוב לאכול פירות, ירקות ודגנים מלאים.
4.    הגבלת צריכת מוצרי חלב- נסה  להימנע ממוצרי חלב ובדוק אם הדבר גורם להקלה. אולי הנך סובל מאי סבילות ללקטוז. 
5.    הפחתת לחץ- נסה להירגע. קח פסק זמן, אמבטיה חמה, מדיטציה או יוגה. 
6.    פעילות גופנית מסייעת בהפחתת לחץ גופני ונפשי. 
7.    המנע מעישון- לחלק מהאוכלוסיה עישון מחמיר את תסמיני המעי הרגיז. 

כל שינוי באורח חיים ובהרגלי תזונה יש לבצע בהדרגה על מנת שהגוף יוכל להסתגל לשינויים.

* ניתן לשלב טיפול תרופתי וטיפול ע"י דיאטה כמתואר במידה ואין שיפור בתסמינים וזאת 
  בתאום עם הרופא גסטרואנטרולוג המטפל 

 

סובל מצרבת?