איך להתכונן לביקור במרפאה

האם צריך להתכונן לביקור במרפאה ואם כן אילו דברים כדאי להביא ומה כדאי לדעת, כדי להפוך את הפגישה עם הרופא למשמעותית

 

ביקור מרפאה הינו מפגש משמעותי בין המטפל למטופל. במהלך פגישה זו, אשר לעיתים הינה הפגישה הראשונה בין השניים, על המטפל ללמוד להכיר את המטופל, להבין את מצבו הכללי ואת תלונותיו, ולהחליט כיצד להתקדם הלאה ומה הבעיה ממנה סובל המטופל. לעיתים, היערכות מתאימה למפגש זה יכולה להגביר את הסיכוי שהמפגש יהיה פורה ותקטין את הצורך במפגשים חוזרים, רק לצורך השלמת מידע.

 

טיפים והצעות לביקור מרפאה:

 

הכנה לביקור: ההכנה לביקור במרפאה מתחילה בבית, מספר ימים טרם הביקור עצמו. במהלך הביקור במרפאה, רצוי שתהיה אפשרות לתת לרופא המטפל את כל המידע הקיים הרלוונטי לביקור ולכן כדאי לאסוף ולארגן חומר רלוונטי: בדיקות דם, בדיקות דימות, אנדוסקופיות או ביופסיות שנעשו בעבר ועוד . חשוב מאד להביא את התשובות הרשמיות לביקור עצמו וסיכומי רופאים לבדיקות. אם אין ברשותך את כל המידע הרלוונטי, ניתן לפנות למוסדות בהם בוצעו הבדיקות ולבקש ריכוזי תשובות. הגעה לביקור מרפאה ללא אותן תשובות, מקשה על קבלת החלטות בביקור הראשוני, ופעמים רבות מצריכה ביקור נוסף לצורך השלמת המידע. הכנה מוקדמת, תסייע לביקור המרפאה ותאפשר התקדמות מהירה יותר בבירור ובטיפול.

 

בנוסף לכל הבדיקות והמידע שברשותכם, מומלץ להביא מכתב סיכום מרופא המשפחה המתאר את הרקע הרפואי ואת הטיפול התרופתי הקבוע.

 

שלב ההגעה למרפאה

המרכז הרפואי שערי צדק הינו "ידידותי למשתמש" ושילוט ברור מכוון את ההגעה למרפאות מכון הגסטרו הממוקמות בקומת הכניסה המרכזית לבית החולים (קומה 4). יחד עם זאת, במיוחד אם זהו ביקורכם הראשון בבית החולים, מומלץ להקדים ולהגיע לפני מועד התור המתוכנן, על מנת להימנע מעיכובים מיותרים כגון מציאת חניה והגעה למרפאות.

 

שלב הקליטה המשרדית

בהגיעכם למכון הגסטרו, בטרם הכניסה למרפאה עצמה יש לעבור קליטה משרדית. בשלב זה יהיה צורך בהצגת ההתחייבות מהקופה. יש לוודא מראש כי ההתחייבות תואמת את המפגש שלשמו הגעתם למכון, וזאת על מנת להימנע מעיכוב נוסף.

 

ליווי במרפאה:

זכותו של כל מטופל להיכנס למרפאה עם מלווה נוסף. פעמים רבות, נוכחות של מלווה נוסף יכולה אף לתרום למטפל בקבלת האינפורמציה הנחוצה. יחד עם זאת, לא ניתן להיכנס למרפאה עם כמות גדולה של מלווים. אם הגעתם בליווי מספר אנשים למכון, יש לבחור מיהו המלווה אשר יכנס למרפאה עצמה. אם קיימת למטופל מגבלת שפה כלשהי, מומלץ להיעזר במלווה, אשר יסייע בהתגברות על מגבלה זו.

 

הכנת שאלות מראש

פעמים רבות, נזכרים מטופלים לאחר ביקור המרפאה בשאלות אותן תכננו לשאול, ואלו נשמטו מזיכרונם במהלך הביקור במרפאה. רצוי להכין את השאלות מראש, ולשקול אפילו להגיע למרפאה עם רשימת שאלות קצרה, על מנת לוודא שלא ישכחו.

 

הכנה נכונה לביקור המרפאה תסייע רבות  להגדלת היעילות של הביקור, ותאפשר התקדמות מהירה יותר בבירור ובאבחנה. לשאלות נוספות ניתן לפנות למשרדי המכון.