כיצד להיערך לבדיקת אנדוסקופיה במהלך שבוע עבודה

יש להיות מציאותיים. לא תמיד ניתן יהיה להבטיח שלא תתבטל אף ישיבה. ישנן מספר המלצות שניתן היה לאמץ כדי להפחית את הסיכוי לכך, אך כפי שכל מטופל מכיר את עצמו ואת גופו, יתכנו תקופות של החמרה ניכרת בסימפטומים ובהן יש להיערך מבעוד מועד ככל הניתן לאפשרות של צורך להתפנות.
יש לנסות להכיר את גופנו. לכל אחד מאיתנו יש הרגלים שונים לשינה, אכילה ושתייה. נסו ללמוד כיצד גופכם מגיב במצבים שונים. למשל האם שתית קפה חם מעוררת את מערכת העיכול ומגדילה את הסיכוי לפעולת מעיים? האם שעות הבוקר הן "יותר טובות" משעות הצהריים? תובנות אילו יכולות לעזור לכם, לאחר מכן לבנות לוח זמנים האופטימאלי וסדר יום רגוע, ליום עבודה. ניתן לדעת למשל שאת רוב הישיבות החשובות יש לרכז לשעות הבוקר, ולהימנע ככל הניתן מישיבות בשעות הצהרים וכו'.
מה אוכלים ביום העבודה? היערכות מוקדמת ליום העבודה יכולה לעזור לכם לעבור אותו בקלות. נסו לחשוב מהם הקשים ואיזה מזון זמין בסביבתכם. לעיתים הכנת אוכל ולקיחתו לעבודה יעזרו ואילו אי הכנת אוכל מגבירה את הסיכוי להתפתות, במהלך היום לקניית מזון, שבסיטואציה אחרת היינו נמנעים ממנו. הכנה מראש של מאכלים מתאימים תמנע החמרה במצב.
קפה, עישון ומתחים בעבודה: זו לא חוכמה להנחות להימנע ממתחים בעבודה. ברור לכולם שרצוי להימנע ממתחים. אך אם מתח נמצא בתוך סל הנלווים הבלתי נמנעים לחיי קריירה, הרי שעישון וקפאין נמצאים בסל הנלווים אשר ניתנים למניעה. פעמים רבות, מערכת העיכול מושפעת משמעותית מחשיפה לקפאין ולעישון. נסו לשים לב עד כמה אתם מושפעים מחשיפות אלו, ובמידה והן משמעותיות – נסו לצמצמן למינימום. את העישון מומלץ להפסיק כליל.
כיצד להיערך לבדיקה אנדוסקופיה במהלך שבוע עבודה? כאשר מתאמים בדיקה אנדוסקופיה (למשל קולונוסקופיה) יש לשכלל מספר גורמים בקביעת המועד. ראשית יש לזכור כי קולונוסקופיה דורשת הכנה משמעותית לפני הבדיקה הכוללת שינוי הרגלי תזונה, ומגיעה לשיאה ביום לפני הבדיקה עם נטילת החומרים שמטרתם ניקוי המעי, ומשמעותיים צורך בגיחות מרובות לחדר השירותים. מומלץ להימנע מלקבוע ישיבות או פעילויות ליום שלפני הבדיקה.
ביום הבדיקה עצמו, אחת הטעויות הנפוצות היא שניתן לתאם יום עבודה חלקי לאחר הבדיקה. שימו לב – הפרוצדורות נעשות על פי רוב תחת טשטוש, ולא ניתן לשוב ולנהוג לאחר הפעולה למשך כ- 12 שעות. בנוסף, חווית הבדיקה בדרך כלל אינה פשוטה, הן עקב ההכנה יום קדם והן עקב הצום ביום הבדיקה והבדיקה עצמה. מומלץ לקחת מנוחה ביום זה, או להסתפק בעבודה שניתן לבצע מהבית.